Uncategorised

15.eskadra lotnictwa rozpoznawczego

15. Samodzielna Eskadra Lotnictwa Rozpoznawczego MW – JW 4557 (1956 - 1967)
15. Eskadra Lotnictwa Rozpoznawczego MW - JW 4557 (1967 - 1988)
 
 
 
                Proces formowania 15. Samodzielnej Eskadry Lotnictwa Rozpoznawczego MW trwał około rok, jednostkę formowano na bazie eskadry dalekiego rozpoznania 30. Pułku Lotniczego MW, formalnie Szef Sztabu Generalnego WP wydał zarządzenie nr 0144/Org. w dniu 8 sierpnia 1956 roku. Etat eskadry – 35/307 przewidywał 113 żołnierzy, formowanie eskadry miało zostać przeprowadzone na lotnisku Gdynia Babie Doły do 1 września 1956, natomiast docelowo nowo formowana jednostka miała stacjonować na specjalnie nowo wybudowanym lotnisku w Siemirowicach (zwanym też Cewice). Przebazowanie na lotnisko Siemirowice rozpoczęto 1 października 1956 roku, już do końca roku trwało normalne szkolenie w lotach.
W składzie eskadry znajdowały się 3 klucze lotnicze, na wyposażeniu eskadry znajdowały się samoloty Ił-28, szkolno-bojowy UIł-28 oraz łącznikowy Po-2.
 
Do głównych zadań eskadry należało prowadzenie rozpoznania operacyjnego, rozpoznawaniu ugrupowań sił przeciwnika oraz warunków w rejonie działania sił własnych. Do wykonywania zadań rozpoznawczych samoloty przystosowane były m.in. w sprzęt do wykonywania materiałów fotograficznych oraz sprzęt radiolokacyjny. Zadaniem eskadry było również holowanie celów dla ćwiczących okrętów MW. W roku 1958 wydarzyła się katastrofa lotnicza samolotu eskadry, 11 stycznia podczas lotu mającego na celu rozpoznanie warunków pogodowych samolot Sił-28 o nr taktycznym S-3 rozbił się, w katastrofie zginęła cała załoga w której znajdował się ówczesny dowódca 15. selr – kmdr ppor. pil. Hilary Zarucki. Niestety równie tragicznie zginął następny dowódca eskadry, gdyż rok później 18 marca 1959 roku podczas wykonywania lotu samolotem H-28R samolot ten rozpadł się w powietrzu na skutek przeciążenia konstrukcji maszyny, zginął wtedy dowódca kpt. mar. pil. Leon Jędrzejczyk. W kolejnych latach skuteczność prowadzonego rozpoznania rosła, dzięki czemu eskadra była docenianą jednostką w MW, jednostka w latach 60-tych współdziałała nawet z Marynarką Wojenną NRD, w połowie lat 60-tych doszło również do wymiany sprzętu na nowszy, były to samoloty SBLim-2A. W styczniu 1965 roku przyjęto również na stan eskadry samolot An-2. W roku 1966 zarządzeniem Szefa Sztabu Generalnego WP nr 0142/Org. z 14 września 1966 roku w terminie do 30 marca 1967 eskadra została przeformowana oraz z jej nazwy usunięto człon „samodzielna”. Jednostka cały czas intensywnie latała wykonując szkolenie i swoje zadania, nadszedł rok 1977, postanowiono rozpocząć szkolenie pilotów na nowe samoloty TS-11 „Iskra”, dwa samoloty tego typu otrzymała 15. elr, rok później bo w roku 1978 zakończono eksploatację samolotów Ił-28. Pod koniec roku 1981 na wyposażeniu eskadry znajdowały się samoloty SBLim-2A, SBLim-2M, TS-11 oraz jeden An-2. Koniec lat 80-tych ukazał problem eskadry ze sprzętem, operowała ona starymi samolotami SBLim, które były już konstrukcjami przestarzałymi, przesądziło to o decyzji o rozformowaniu jednostki. Zarządzeniem Szefa Sztabu Generalnego WP nr 062/Org. z dnia 23 listopada 1987 rozformowanie eskadry miano przeprowadzić do 30 czerwca 1988 roku. Lotnicy i część sprzętu 15. elr zostało wykorzystane do sformowania 7. Pułku Lotnictwa Specjalnego MW.
 
 
Poczet dowódców 15. selr / 15. elr :
 
 - kmdr ppor. pil. Hilary Zarucki ( 1956 – 11.I.1958 )
 - kpt. mar. pil. Leon Jędrzejczyk ( 18.III.1958 – 18.III.1959 )
 - cz. p.o. kpt. mar. dypl. Czesław Głuszcz ( 18.III.1959 - ? )
 - kmdr por. pil. Ryszard Cygan ( ? – 16.I.1986 )
 - kmdr ppor. pil. Jerzy Fijał ( 16.I.1986 - 30.VI.1988 )
 
 
Materiał przygotowany na podstawie książki Pana Mariusza Konarskiego „Lotnictwo Polskiej Marynarki Wojennej w latach 1945-1963” oraz artykułów prasowych m.in. z czasopisma „Lotnictwo”.
 
© Copyright by www.jednostki-wojskowe.pl   Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i publikowanie w całości oraz w części bez zgody autora zabronione. Wszystkie teksty, artykuły, fotografie, oraz pozostałe materiały zamieszczone na stronie www.jednostki-wojskowe.plobjęte są prawami autorskimi.

 

3 batalion logistyczny

3.Batalion Logistyczny Ziemi Goleniowskiej
 
 
RYS HISTORYCZNY
 
                    3.Batalion Logistyczny został sformowany w roku 2004, proces formowania zakończono do dnia 1 lipca 2004, jednostka tego dnia rozpoczęła oficjalnie swoją działalność, batalion formowany był na bazie rozformowywanych w tym czasie 75.Batalionu Zaopatrzenia MPS oraz 86.Batalionu Zaopatrzenia. Dokumenty regulujące proces formowania 3.blog to rozkaz Dowódcy POW nr PF-4/Org. z 7 stycznia 2004 roku oraz rozkaz Dowódcy 1.Brygady Logistycznej nr Z-1 z 30 stycznia 2004. Jednostka po ukończeniu procesu formowania została włączona w skład 1.Brygady Logistycznej, miejscem bazowania jednostki zostały Glewice, kompleks koszarowy niedaleko lotniska Goleniów na Pomorzu Zachodnim. Jednostkę sformowano wg etatu 50/111/0. Do głównych zadań batalionu należy organizacja i planowanie dowozu środków bojowych i zaopatrzenia do jednostek wojskowych we współpracy z bazami i składami materiałowymi. Ponieważ jednostka wchodzi w skład 1.BLog która aktywnie uczestniczy w misjach poza granicami kraju, również żołnierze 3.blog mieli możliwość sprawdzić swoje umiejętności w warunkach bojowych, już w roku 2005 batalion wydzielił 40-osobowy skład do udziału w V zmianie PKW Irak, żołnierze 3.blog po wykonaniu tego trudnego zadania wrócili z misji w styczniu 2006. Obecnie batalion wykonuje zadania na rzecz 1.BLog oraz bierze udział w operacjach zagranicznych, w 2010 roku jednostka wystawiła żołnierzy do udziału w XXII zmianie PKW KFOR.
 
TRADYCJE, PATRON i ŚWIĘTA
 
DECYZJA Nr 204/MON MINISTRA OBRONY NARODOWEJ z dnia 29 maja 2006 r. w sprawie nadania nazwy wyróżniającej oraz ustanowienia dorocznego Święta 3 batalionu logistycznego 1 Pomorskiej Brygady Logistycznej im. Króla Kazimierza Wielkiego w Glewicach
 
Na podstawie § 2 pkt 14 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426), w związku z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 30 lipca 1992 r. o ustanowieniu Święta Wojska Polskiego (Dz. U. Nr 60, poz. 303), § 2 zarządzenia Nr 52/MON Ministra Obrony Narodowej z 20 listopada 1995 r. w sprawie ustanowienia świąt wojskowych oraz sposobu ich obchodzenia w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. Rozk. MON , poz. 197 oraz Dz. Urz. MON z 2005 r. Nr 2, poz. 2) i pkt 3 decyzji Nr 229/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 11 sierpnia 2004 r. w sprawie dziedziczenia i kultywowania tradycji oręża polskiego (Dz. Urz. MON Nr 9, poz. 105), dla podkreślenia więzi łączących żołnierzy 3 batalionu logistycznego ze społeczeństwem Ziemi Goleniowskiej oraz dla upamiętnienia daty wręczenia sztandaru, ustala się, co następuje:
 
1. 3 batalion logistyczny 1 Pomorskiej Brygady Logistycznej im. Króla Kazimierza Wielkiego w Glewicach:
1) przyjmuje nazwę wyróżniającą — „Ziemi Goleniowskiej”;
2) obchodzi doroczne Święto — w dniu 17 czerwca.
 
DECYZJA Nr 446/MON MINISTRA OBRONY NARODOWEJ z dnia 31 grudnia 2009 r. w sprawie wprowadzenia oznaki rozpoznawczej 3. batalionu logistycznego
 
Na podstawie § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegóło­wego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426), w związku z § 34 pkt 4 lit. a rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 4 maja 2009 r. w sprawie określenia innych znaków używanych w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 82, poz. 689) oraz z pkt 3 decyzji 229/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 11 sierpnia 2004 r. w sprawie dziedziczenia i kultywowania tradycji oręża polskiego (Dz. Urz. MON Nr 9, poz. 105) — po zasię­gnięciu opinii Komisji Historycznej do Spraw Symboliki Wojskowej — ustala się, co następuje:
 
1. Wprowadza się oznakę rozpoznawczą, zwaną dalej „oznaką”, 3. batalionu logistycznego.
 
oznaka rozpoznawcza 3.blog
 
STRUKTURA
 
 - dowództwo i sztab,
  - kompania zabezpieczenia
  - kompania logistyczna
  - 1.kompania transportowa
  - 2.kompania transportowa
  - 3.kompania transportowa
  - zespół zabezpieczenia medycznego
 
POCZET DOWÓDCÓW
 
 - ppłk mgr inż. Sławomir Łach (1.VII.2004 – III.2007)
 - ppłk mgr inż. Radosław Dłutkowski (III.2007 – 17.VI.2013)
 - cz. p.o. mjr Robert Szpakowski (17.VI.2013 - 8.X.2013)
 - ppłk Radosław Sułek (8.X.2013 - 18.XII.2018)
 - cz. p.o. mjr Robert Szpakowski (18.XII.2018 - 28.II.2019)
 - ppłk Robert Szpakowski (28.II.2019 - 13.V.2022)
 - cz. p.o. mjr Bartłomiej Piotrowski (13.V.2022 - 4.VIII.2023)
 - ppłk Paweł Zagulski (4.VIII.2023 - obecnie)
 
PODPORZĄDKOWANIE
1.Pomorska Brygada Logistyczna im. Króla Kazimierza Wielkiego (1.VII.2004 – obecnie)
 
© Copyright by www.jednostki-wojskowe.plWszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i publikowanie w całości oraz w części bez zgody autora zabronione. Wszystkie teksty, artykuły, fotografie, oraz pozostałe materiały zamieszczone na stronie www.jednostki-wojskowe.pl objęte są prawami autorskimi.

decyzja nr 132/MON

DECYZJA Nr 132/MON

MINISTRA OBRONY NARODOWEJ

z dnia 16 kwietnia 2010 r.

 

zmieniająca decyzję w sprawie naboru kandydatów do uczelni wojskowych w 2010 r.

 

Na podstawie § 1 pkt 5 lit. d i § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426), w celu zorganizowania i przeprowadzenia rekrutacji do uczelni wojskowych w 2010 r., ustala się, co następuje:

 

1. W decyzji nr 345/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 9 października 2009 r. w sprawie naboru kandydatów do uczelni wojskowych w 2010 r. (Dz. Urz. MON nr 19, poz. 215 i nr 24, poz. 266) załącznik nr 3 otrzymuje brzmienie określone odpowiednio w załączniku do niniejszej decyzji.

 

2. Decyzja wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, z mocą od dnia podpisania.

 

Minister Obrony Narodowej: B. Klich

 

Załącznik do decyzji nr 132/MON z 16 kwietnia 2010r.

 

ZESTAWIENIE

liczby miejsc dla kandydatów na żołnierzy zawodowych do studium oficerskiego w 2010

 

 

WYŻSZA SZKOŁA OFICERSKA WOJSK LĄDOWYCH – WROCŁAW

 

Kod i nazwa korpusu osobowego

Kod i nazwa grupy osobowej

WL

SP

MW

DGW

ŻW

IWSZ

IWSZdr

DP

WS

DWiPO

SWW

SKW

RAZEM

Czas szkolenia

34 – Inżynierii Wojskowej

A – saperska

4

1

1

 

 

4

 

 

 

 

 

 

10

 3 miesiące

38 – Logistyki

A – ogólnologistyczna

3

 

2

1

 

3

 

 

1

 

 

 

10

3 miesiące

D – infrastruktury

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

3 miesiące

42 – Wywiadu i Kontrwywiadu Wojskowego

A – wywiadu wojskowego

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

3

3 miesiące, 8,5 miesiąca

B – kontrwywiadu wojskowego

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

2

3 miesiące, 8,5 miesiąca

44 – Żandarmerii Wojskowej

A – dochodzeniowo-śledcza

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

5

3 miesiące

B – prewencji

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

2

3 miesiące

C – operacyjno-rozpoznawcza

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

2

3 miesiące

46 – Sprawiedliwości i obsługi prawnej

C – obsługi prawnej

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

5

8,5 miesiąca

52 - Wychowawczy

D – orkiestr i zespołów estradowych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

3

8,5 miesiąca

50 – Finansowy

A – ekonomiczno-finansowa

3

1

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

5

8,5 miesiąca

A – ekonomiczno-finansowa

2

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

3 miesiące

RAZEM W WSO WL

16

3

3

1

9

7

1

5

1

3

3

2

54

 

 

WYŻSZA SZKOŁA OFICERSKA SIŁ POWIETRZNYCH – DĘBLIN

 

22 – Sił Powietrznych

B – pilotów /2

10

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

25

20 miesięcy

G – radiotechniczna

5

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15

12 miesięcy

G – radiotechniczna

 

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15

3 miesiące

H – ubezpieczenia lotów

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

12 miesięcy

J – inżynieryjno-lotnicza

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

3 miesiące

J – inżynieryjno-lotnicza

 

5

1

 

 

1

 

 

 

 

 

 

7

12 miesięcy

32 – Przeciwlotniczy

B – przeciwlotniczych zestawów rakietowych

 

5

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

12 miesięcy

T - techniczna

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

12 miesięcy

RAZEM W WSO SP

20

62

2

 

 

1

 

 

 

 

 

 

85

 

 

OGÓŁEM LICZBA W STUDIUM OFICERSKIM 2010

36

65

5

1

9

8

1

5

1

3

3

2

139

 

 

 

2/ Podział na typy statków powietrznych zostanie ustalony przez Dowódcę Sił Powietrznych w  trakcie procesu kwalifikacyjnego.

 

1 Grupa Poszukiwawczo-Ratownicza

1.Grupa Poszukiwawczo-Ratownicza
 
 
RYS HISTORYCZNY
 
                   1 Grupa Poszukiwawczo-Ratownicza rozpoczęła działalność 1 stycznia 2009 jako samodzielna jednostka, bazą do jej formowania dała rozformowana w tym czasie  Grupa Poszukiwawczo-Ratownicza z Bydgoszczy podlegająca pod 2 eskadrę lotnictwa transportowo-łącznikowego. Podstawą do sformowania tej jednostki był rozkaz Dowódcy Sił Powietrznych nr Z-117 z dnia 30 maja 2008 roku. 1. GPR stacjonuje na lotnisku w Świdwinie a jej obowiązki to głównie zadania poszukiwawczo-ratownicze na obszarze RP oraz zadania SAR w obszarze przygranicznym. Grupa udziela również wsparcia podczas klęsk żywiołowych oraz sytuacji kryzysowych. Na wyposażeniu jednostki znajdują się śmigłowce W-3 „Sokół”.
 
TRADYCJE, PATRON i ŚWIĘTA
 
 
 
STRUKTURA
 
 - dowództwo i sztab
 
POCZET DOWÓDCÓW
 
 - mjr mgr inż. pil. Lech Domański (1.I.2009 – 7.II.2013)
 - mjr pil. Adam Kupiński (7.II.2013 - 2.VIII.2018)
 - cz. p.o. kpt. pil. Hubert Kopacz (2.VIII.2018 - 24.IX.2018)
 - mjr pil. Aleksander Czarnuszko (24.IX.2018 - obecnie)
 
PODPORZĄDKOWANIE
3 Skrzydło Lotnictwa Transportowego (1.I.2009 – obecnie)
 
 
© Copyright by www.jednostki-wojskowe.pl  Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i publikowanie w całości oraz w części bez zgody autora zabronione. Wszystkie teksty, artykuły, fotografie, oraz pozostałe materiały zamieszczone na stronie www.jednostki-wojskowe.pl objęte są prawami autorskimi.

5 batalion wojsk kolejowych

5. Batalion Wojsk Kolejowych – JW 2224 (1950 - 1955)
 
 
5. Batalion Wojsk Kolejowych sformowano na rozkaz MON nr 084/Org. z 8 sierpnia 1950 roku na bazie dywizjonu artylerii kolejowej z Darłowa, nowo powstały batalion przejął koszary w Darłowie. Na koniec roku 1950 stan ewidencyjny jednostki liczył już 614 żołnierzy, batalion sformowany był wg etatu nr 10/7. Głównym zadaniem batalionu jako pierwszej w zasadzie jednostki kolejowej było w pierwszych latach istnienia prowadzenie szkolenia kadr dla innych mających powstać jednostek kolejowych, do realizacji tego celu w październiku 1950 w strukturze batalionu sformowano 30. szkolną kompanię oficerów rezerwy. To właśnie już w połowie roku 1951 dowódca POW wydzielił ze składu batalionu grupy organizacyjne mające formować kolejne bataliony wojsk kolejowych we Wrześni i Pikulicach. Pod koniec 1952 roku rozkazem MON z 3 grudnia 1952 r. batalion rozwinięto i przeformowano do etatu 10/14, który zwiększył stan batalionu do 1053 żołnierzy wg etatu. Również w 1952 roku w batalionie utworzono Kurs Przeszkolenia Oficerów Rezerwy Wojsk Kolejowych, który jednak w 1953 roku przeniesiono do 7. Batalionu Wojsk Kolejowych we Wrześni. 31 grudnia 1952 roku przy batalionie utworzono Samodzielny dywizjon obrony przeciwlotniczej transportów wojskowych w sile 106 żołnierzy. Głównymi zadaniami batalionu było szkolenie w zakresie budowy i odbudowy linii kolejowych i mostów, większość z tych zadań była realizowana podczas prac budowlanych i remontowych na liniach kolejowych, które wykonywano na rzecz gospodarki narodowej oraz wojska. W związku z tym że nastąpiła redukcja Sił Zbrojnych w roku 1955 batalion rozkazem Dowódcy POW nr 0016 z 26 września 1955 został rozformowany z terminem rozformowania do 15 grudnia 1955. Kadra rozformowanej jednostki została rozesłana głównie do pozostałych batalionów wojsk kolejowych, a obiekty w Darłowie przekazano Marynarce Wojennej.
 
Poczet dowódców 5. bwk:
 - mjr Konstanty Świrski (VIII.1950 – ?)
 - ppłk Józef Markiewicz (? - ?)
 - kpt. Jerzy Łysak (? – 15.XII.1955)
 
Materiał przygotowany na podstawie książki Pana Zbigniewa Tucholskiego „Polskie Koleje Państwowe jako środek transportu wojsk Układu Warszawskiego”, Warszawa 2009
 

© Copyright by www.jednostki-wojskowe.pl   Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i publikowanie w całości oraz w części bez zgody autora zabronione. Wszystkie teksty, artykuły, fotografie, oraz pozostałe materiały zamieszczone na stronie www.jednostki-wojskowe.plobjęte są prawami autorskimi.

Polecamy

NASI PARTNERZY KTÓRYCH POLECAMY !!!
 
W dziale tym chcemy prezentować Państwu w skrócie firmy zajmujące się handlem lub produkcją sprzętu, wyposażenia i umundurowania, które ma zastosowanie militarne lub w innych służbach mundurowych oraz instytucjami zajmującymi się działalnością szkoleniową w zakresie bezpieczeństwa.
 
UBEZPIECZENIE L4
 
Stowarzyszenie Forum Grup Zawodowych jako jedyne na rynku oferuje program Ubezpieczenie L4 skierowany do wszystkich Funkcjonariuszy Służb Mundurowych/Żołnierzy w odpowiedzi na zmiany wprowadzone poprzez ustawę z dnia 24 stycznia 2014r. dotyczącą m.in. obniżenia wysokości świadczeń otrzymywanych przez Funkcjonariuszy Służb Mundurowych przebywających na zwolnieniu lekarskim do 80% uposażenia zasadniczego wraz z dodatkami.
Ubezpieczenie L4 umożliwia otrzymanie do 100% wysokości uposażenia przebywających na zwolnieniach lekarskich Funkcjonariuszy Służb Mundurowych/Żołnierzy.
 
Możliwość ubezpieczenia on-line od 01 października 2014r.
 
 
ZAKRES UBEZPIECZENIA L4-
czasowa utrata zdolności do wykonywania pracy od 7 do 90 dni w ciągu okresu ubezpieczenia
 
WARIANT PODSTAWOWY- 9,90 zł
Ø  choroby Funkcjonariusza Służb Mundurowych/Żołnierza, w tym niemożności wykonywania zajęć służbowych z przyczyn określonych w art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa (Dz. U. z 2014 r. poz. 159)
 
WARIANT ROZSZERZONY- 20,00 zł
Ø  choroby Funkcjonariusza Służb Mundurowych/Żołnierza, w tym niemożności wykonywania zajęć służbowych z przyczyn określonych w art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa (Dz. U. z 2014 r. poz. 159)
 
Ø  konieczności osobistego sprawowania opieki nad chorym dzieckiem własnym lub małżonka Funkcjonariusza Służb Mundurowych/Żołnierza, dzieckiem przysposobionym, dzieckiem obcym przyjętym na wychowanie i utrzymanie, do ukończenia przez nie 14 lat
 
Ø  konieczności osobistego sprawowania opieki nad chorym członkiem rodziny przez okres nie dłuższy niż 14 dni; za członków rodziny uważa się małżonka, rodziców, dziadków, teściów, wnuki, rodzeństwo oraz dzieci w wieku powyżej 14 lat, jeżeli pozostają we wspólnym gospodarstwie domowym z policjantem w okresie sprawowania nad nimi opieki
 
Ø  konieczności osobistego sprawowania opieki na dzieckiem własnym lub małżonka Funkcjonariusza Służb Mundurowych/Żołnierza, dzieckiem przysposobionym, dzieckiem obcym przyjętym na wychowanie i utrzymanie, do ukończenia przez nie 8 lat w przypadku:  nieprzewidzianego zamknięcia żłobka, przedszkola lub szkoły, do których dziecko uczęszcza, porodu lub choroby małżonka Funkcjonariusza Służb Mundurowych/Żołnierza stale opiekującego się dzieckiem, jeżeli poród lub choroba uniemożliwia temu małżonkowi sprawowanie opieki,  pobytu małżonka Funkcjonariusza Służb Mundurowych/Żołnierza stale opiekującego się dzieckiem w podmiocie leczniczym wykonującym działalność polegającą na udzielaniu stacjonarnych i całodobowych świadczeń zdrowotnych.
 
WARIANT ROZSZERZONY PLUS- 50,00 zł
Ø  choroby Funkcjonariusza Służb Mundurowych/ Żołnierza w tym niemożności wykonywania zajęć  służbowych z przyczyn określonych w art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa  (Dz. U. z 2014 r. poz. 159)
 
Ø  ubezpieczenie NNW - ZAKRES ROZSZERZONY
 
 
Korzyści z Ubezpieczenia L4:
 
Ø  Do 100 % płatne zwolnienia lekarskie
Ø  Dodatkowo ubezpieczenie nieszczęśliwego wypadku
Ø  Najniższa składka ubezpieczeniowa 9,90 zł/mc
Ø  Możliwość ubezpieczenia on-line
Ø  Minimum formalności
Ø  Darmowe członkostwo w Stowarzyszeniu Forum Grup Zawodowych
Ø  Pomoc prawna przy wypłacie świadczeń
Ø  Pomoc przy likwidacji szkód i roszczeń
Ø  Bezpłatne porady prawne, konsultacje mailowe bądź telefoniczne
Ø  Wymiana informacji oraz dostęp do fachowej wiedzy doświadczonych
pracowników branży ubezpieczeniowej
Ø  Wzajemne wsparcie, pomoc oraz doradztwo Członków FGZ
Ø  Udział w szkoleniach, konferencjach, imprezach kulturalnych organizowanych przez FGZ
Ø  Możliwość skorzystania z produktów oferowanych przez podmioty współpracujące ze Stowarzyszeniem
 
Statystyki 30 października 2014- ponad 80 000 odsłon strony, kilka tysięcy Ubezpieczonych.
 
 
ALE PREZENT - REPLIKI BRONI
 
 
Firma AlePrezent jest liderem na rynku polskim jeśli chodzi o replik broni historycznej.. w stałej ofercie posiada ponad 1250 modeli.
 
W ofercie unikatowych replik broni palnej i wysokiej jakości replik broni białej na szczególną uwagę zasługują: historyczne repliki szabel polskich (szable husarskie, szabla wz 1921, szabla wz 1917, szabla wz 1934), dekoracyjne repliki coltów i rewolwerów, miniaturowe repliki dział i armat, średniowieczne repliki halabard, funkcjonalne repliki hełmów, skórzane repliki kapeluszy kowbojskich, dobrze odwzorowane repliki karabinów i pistoletów, bogato zdobione repliki katan (także tanto i wakizashi), dawne repliki kusz w różnej skali, ceremonialne repliki mieczy, historyczne repliki mieczy, rzymskie repliki mieczy, szkockie repliki mieczy, skandynawskie repliki mieczy (wikingowie), oryginalne repliki herbów i panopli, popularne repliki pasów kowbojskich, ciekawe repliki pistoletów kapiszonowych i skałkowych, rzadkie repliki rapierów, bezcenne repliki zbroi rycerskich, nietypowe repliki broni palnej, poszukiwane repliki z okresu 2 wojny światowej, długie repliki muszkietów i strzelb, bogato zdobione repliki winchesterów, mniejsze repliki sztyletów, okazałe repliki tarcz rycerskich, efektowne repliki zestawów pojedynkowych i wiele innych.  www.aleprezent.com.pl
 
SORTMUND - KRAKÓW
 
Jest to firma zajmująca się handlem wyposażenia, umundurowania dla służb mundurowych, posiada własny sklep internetowy pod adresem www.sortmund.pl
 

 
 

 

Polecamy

Please publish modules in offcanvas position.